Julkort i blått…

Hejsan!!!

Idag är det dags att visa mitt tredje julkort som jag gjort, det går inte fort….. måste sätta fart. Jag valde att använda de nya pappren från Inkido tillsammans med beige och cremefärgad cardstock. Magnolia paret som åker skridskor är en av mina favoritstämplar från förra året. Här färglagd med MCP-tekniken.

Embossat på några snöflingor, lagt glitter i blommans mitt samt på Tildas jacka (tyvärr syns det väldigt dåligt på fotot)

En dekorerad insida med den fina textstämpeln från Inkido och så har jag använt min favorit blomma – gardenian – tillsammans med mina hemmagjorda blad.

Tävlingssugen??? Då vill jag påminna er om Scrapptorgets månadstävling där det är alter som gäller HÄR kan du läsa om tävlingen. Passa även på att kika på inspirations alstren som visas idag i bloggen. Mmmm mycket snygga alter…..

Det blir ett snabbt inlägg idag men jag hoppas vi ses snart igen. Önskar er alla en skön söndag……

5 kommentarer

Filed under Årets julkort - 2010, Kort, Magnolia kort

5 responses to “Julkort i blått…

  1. Jättesnyggt julkort! Håller med dig om att textstämpeln från Inkido är väldigt fin, gör sig bra till insidan.
    Hoppas att allt är bra med dig med!
    Kram Sofie

  2. Åh, jätteläckert! Gillar också den där stämpeln! Snyggt matchat med alla papper….

    Ha det gott!
    Kram
    Linda

  3. Hej vännen.
    Så fint kort du gjort. Läckert med blått man får verkligen den här kännslan av en kall vinter dag när man ser ditt kort.
    Ha det bäst och så syns vi till helgen.
    E och jag kommer på fredag förmiddag redan.
    Massor med Kramar Louise

  4. Grattis till vinsten i bloggcandyd hos Essmo.
    Ha det bäst och så syns vi till helgen.
    Massor med kramar Louise

  5. Jättefint julkort du gjort. Tycker också den stämpeln är underbar, har dock inte lyckats få tag i den. Det snirkliga rundeln runt textstämpeln är det en punch?
    Säger också stort grattis till vinsten hos Essmo.
    Ha det gott.
    Kram
    Petra

Kommentera

