Juldekoration…..Tutorial

Hejsan!!!

Jag har gjort en liten tutorial på juldekorationen som jag visade på  Hobbyhärvan´s blogg  efter förfrågningar om mått och önskan av en beskrivning. Den här är gjord på det sättet som jag personligen tycker är lättast, du kanske hittar egna smarta ideér på hur just du ska göra.

Måttet på min dekoration är ca 18 cm i diameter. Material du behöver till själva basen är ett mönstrat papper och då med mönster på båda sidor. Två rundlar ca 5 cm  diameter. Börja med att skära pappret i 10 cm breda remsor. För att göra dekorationen extra fin har jag använt en kantstans på ena sidan. Denna kommer från Martha Stewart.

När du stansat alla delar i ena sidan börjar du  att biga varje del, det kan du göra vid varje båge eller med ca 1 1/2 cm mellanrum. När jag använder den här kantstansen gör jag det vid varje båge…..

När du bigat alla tre bitar så vik dem och passa ihop dem så att de går omlott och limma eller använd dubbelhäftande tejp och sätt samman så att de blir som en krona….

Nu börjar det lite trixiga med att försöka vika ihop själva dekorationen…

Sätt på ordentligt med lim på en av rundlarna och lägg på själva dekorationen och håll sedan ihop tills det har fästs vid varandra ordentligt och vänd sedan dekorationen om och gör likadant på andra sidan också….

Nu är själva basen på dekorationen klar……

Nu återstår bara det roligaste….. att dekorera…. just nu i skrivande stund har jag bara börjat lite smått med vilka dekorationer jag ev ska använda, ja….  jag hinner ändra mig ganska många gånger innan jag sätter ihop allt i sin helhet….

Mönsterpappret till denna dekoration heter -Frosty Christmas – Christmas Love- och kommer från Bildmålarna. Även textstämpeln från Bildmålarna.

Nu ett par bilder på den juldekorationen som jag visade i Hobbyhärvan´s blogg.

Jag skulle bli jätteglad om du visar mig hur just din juldekoration blir om du provar att göra en, och har du frågor så fråga på så ska jag försöka hjälpa till.

Lycka till allesammans!!!

9 kommentarer

Filed under Alter, Tutorial´s

9 responses to “Juldekoration…..Tutorial

  1. Eva

    Den är helt underbar, Eva och jag måste självklart testa den!!! Tack för att du delar med dig!
    kram

  2. anki

    Vad fin den är 🙂

  3. Superfin blev den!!
    Tack för en bra och åskådlig demo!!

  4. Jätte fin. Du är så himla duktig.
    Säger som Eva kul att du delar med dig och visar hur man gör.
    Kram Louise

  5. Vilken bra beskrivning och till detta bra bilder. Tack snälla för detta. Den var så fin.
    Kram

  6. Meeeen åhhhhh!!! Guuuuuuu va fint……nu blev jag inspirerad ju!! Måste testas!!! =) Goa du som bjuder på så härliga tips..

    Kramen

  7. Så fina de var:) Nu blir man sugen på att testa själv!
    Kramar

  8. Galet vackert Eva!!! Det är alldelens för länge sen jag tittade in här men det ångrar jag! Sjukt snygga alster…. Tack för all inspiration!
    Kramis
    Linda

  9. Ååååååh måste testa sen;)
    Kram Pia Puma.

Kommentera

