CopicMarkerNorge….Utmaning #23

Hejsan!!!

Nu var det riktigt länge sedan vi sågs här på bloggen, jag är så himla glad att ni tittar in med jämna mellan rum. Jag har börjat lite smått med julkorten och då är det ju perfekt att vara med i diverse utmaningar, så sagt och gjort….. 

Jag hittade till en norsk sida för lite sedan CopicMarkerNorge där det finns massor av bra tips när man målar med Copic´s och så har de utmaningar också….. kanon tycker jag. Denna gången skulle man skapa efter en skiss, så den ville jag skapa efter… Skissen hittar du HÄR  plus att man skulle skapa i icke traditionella julfärger, blir ni förvånade om jag säger att jag gjorde ett i rosa och brunt…….

Jag har använt dessa pennor av Copic´s. Hud: E000, E00, E21  Hår: E21, E25  Tröja/Strumpor: RV000, RV10, RV42  Kjol: E21, E23, E35 samt E25.

Naturligtvis så har jag gjort en dekorerad insida…..

Mönsterpappret var en spillbit men jag tror att det är från Inkido, rosa,vit och natur cardstock fick bli basen på detta kort. Stämpelmotiv från Bildmålarna färglagd med Copic´s och så lite blandade dekorationer.

Hoppa in du också och kika på CopicMarkerNorge och inspireras av deras härliga alster. Jag hoppas att det inte skall ta allt för lång tid till nästa inlägg från mig, men man vet aldrig…….

Önskar er en skön fortsättning på kvällen……

5 kommentarer

Filed under Årets julkort - 2012, Bildmålarna, Copic´s, Kort

5 responses to “CopicMarkerNorge….Utmaning #23

  1. Åhhhh Eva…kortet är ju helt ljuvligt fint!!! Lycka till i utmaningen vännen! Jag funderar på att ge mej på den jag me….men nu vettetusan!!! =)

    Kram kram

  2. Et herlig julekort i flotte farger! Jeg elsker rosa julekort 🙂
    Nydelig dekorert både inni og utenpå
    Tusen takk for at du deltar hos CMN og lykke til
    Klemmer fra Jill

  3. Hur snyggt som helst vännen. Du får alltid till det på bästa sätt.
    Du behöver inte gå in och få några tips om hur man färglägger det är du redan proffs på. Ha det bäst. Kram Louise

  4. Gro

    Lekkert julekort. Rosa og gult fungerer jo skikkelig bra.
    Takk for at du deltar hos CMN.

    Klem :o)

  5. Julekort i flotte farger:) Nydelig motiv!
    Tusen takk for at du deltar hos CMN og lykke til!
    Klem,Trine

Kommentera

