En pysseldag…….

Hejsan!!!

Äntligen en uppdatering !!!

I fredags så bjöd jag hit PiaPuma för att vi skulle få en heldag med pyssel. Jag behöver verkligen få igång min inspiration, och det gick faktiskt riktigt bra. För att vara två långsamma scrappare får man vara nöjd med dagens alster. Två hela alster var, på 12 timmar, och då blev det alltså fyra sammanlagt…… vi var mycket nöjda. Jag tänker visa er ett av mina idag…..

Tack Pia för en rolig och inspirationsrik dag!

Jag tänker även vara med med detta kort i  Teddy Bo´s utmaningsblogg. Där utmaningen var -Anything goes- och det passar ju perfekt. Ett kort i blå toner….

Papper kommer från Bildmålarna och stämpeln är den supersöta TeddyBea 116 här färglagd med Copic´s. Enkelt dekorerat med en gardenia och ett gulligt hänge tillsammans med spets och swirl´s från Magnolia.

På vingen och trollspö stjärnan har jag haft på hologram så det glittrar lite fint. Jag har även dekorerat insidan lite enkelt och lämnat ena sidan fri så att jag kan komplettera när jag vet vem jag skall använda kortet till. Jag har gjort kortet i en av mina favoritvikningar, vet inte riktigt vad den heter men jag mäter en cardstock 14*30,5 och så bigar jag vid 10 och 24 cm och sedan är det bara att dekorera.

Textstämpeln är från Reprint. Naturligtvis måste även mina små utstansade fjärilar få vara med på ett hörn. Detta var alltså ett av korten jag gjorde på våran miniträff.

Jag har köpt materialet hos Hobbyhärvan.

Nu har jag i alla fall lite alster jag kan uppdatera bloggen med då jag även har ett par Dt-alster som kommer visas de närmaste veckorna och så är mitt mål att försöka göra lite fler kort. Har hittat en ny digistämpel som jag köpt och håller på att göra kort med så håll utkik. Till vi ses igen……..

Ha det bäst….

13 kommentarer

Filed under Copic´s, Kort, TeddyBo / TeddyBea, Utmaningar

13 responses to “En pysseldag…….

  1. ÅHHHHH det här är ju bara såååå fint ju!! Härligt att få se ett av dina alster hos TeddyB igen!! =)

    tack för att du deltar vännen
    Kramen

  2. Beautiful in soft blue and I love you DP too! Thanks so much for joining us at Teddy Bo and best of luck!
    Hugs
    Tammy Louise

  3. Beautiful – love the papers and the colours
    Hugs
    Debbie xx

  4. Kortet är så himla fint och tack för min teddy bo. Sparar den till ett bra tillfälle;) Tack även för en kanondag och jag tror det var precis vad jag behövde för att komma igång även om det ser ut som en tornado fart fram i lägenheten igen :/
    Håller med om att vikningen är en av favoriterna tillsammans med stafflikorten;)

    Kram Pia Puma

  5. Åh superfiint kort, härligt med blåa toner, och stämpelmotivet är ju bara så söt. Du har färglagt det så snyggt, superduper 🙂

    Kramiz Majsan

  6. Åhhh det är ju bara såååå himlans fint
    Kramis

  7. Eva

    Som du säkert förstår blir jag helt såld på ditt kort!!! Det är ju sååå himla fint och jag är ju smått kär i teddisarna, har ju samlat på mig några.
    Tack för inspirationen!! Återkommer gärna:)
    kram Eva

  8. Vad härligt det låter med en heldag ihop med någon så man kan inspirera varandra. Jag längtar återigen efter Hobbyhärvans scrapträff och denna gång SKA jag bara komma. Hoppas du kommer o visar copic igen. Något som jag verkligen behöver inspiration till. Och du visar ju verkligen att du kan.
    Jättefint kort.

  9. Underbart vackert kosrt du har gjort. Gillar fägvalet. Å din färgläggning är som vanligt helt helt magisk.
    Kram Louise

  10. Hej vännen
    Du har en utmaningen inne hos mig att hämta.
    Kram Louise

  11. Jättefint kort! Söt stämpel och fina detaljer! 🙂

    Kan tänka mig att det är roligt att träffas och pyssla ihop. Bra sätt att snabbt få idéer av varandra!

    Kram Annika

  12. Hi What a beautiful Card. I love this Bea Fairy and the panels are just super . Inside is just so perfect too ! Thankyou for joining us at the Teddybo Challenge ;0)

  13. Your colouring is AWESOME!! I wish I could colour as well. Beautiful card too,
    Hugs
    H xx Teddy Bo DT

Kommentera

