Julkort med Tilda…

Hejsan!!!

Japp……. nu har jag gjort ett par julkort i alla fall, så skönt att vara på G. Tusen tack för era goá kommentarer de värmer ända in i själen.

 Fick en beställning av en tjej som brukar handla till jul och då är det bäst att sätta fart och jag känner att nu är jag en bit på väg. Jag passar på att träna med mina Copic´s  då jag ska visa hur jag färglägger med dem när det är träff här i stan……… mmm lite nervös blir man allt….

Idag har jag gjort ett kort i en av mina favoritvikningar, ett cardstock 30,5*14cm och biga vid 10 och 24cm sedan är det bara att dekorera alla sidor, enkelt och bra. Tänkte att jag även med detta kort skulle vara med på Magnolia Down Under Challange #115. Ett kort i en annorlunda vikning. 

Stämpeln är färglagd med Copic´s och är ur Magnolias julkollektion från förra året tror jag bestämt.

Hud: E000, E00, E21

Hår: E21, E33, E35, E37

Klänning och strumpor: C-1 och C-3

till kinderna har jag använt torrchalks och så lite hologram på kronan.

Mönsterpapper är från Maja Design, några blommor jag hittade i min lilla burk och så ett underbart spetsband som man hittar hos Hobbyhärvan.

På insidan kan man ju tex göra ett pengafack på vänster sida eller bara sätta en vacker text, det är bara fantasin som sätter gränser.

…………..bara en sista bild på kortet……..

Önskar er alla en fortsatt skön kväll och så ses vi snart igen……..

13 kommentarer

Filed under Årets julkort - 2011, Kort, Magnolia kort, Utmaningar

13 responses to “Julkort med Tilda…

  1. Vilket underbart kort! Du är helt fantastisk på att färglägga! Sååå vackert!
    kram !!

  2. Ljuvligt julkort, och med min favorit stämpel. Den är så söt
    Har gjort ett bokkort med den idag.
    Kraaaaaaam Anneli

  3. Meeeen så himla fint kort,helt underbart fint verkligen,du är ju bara så grymt duktig du vännen! Så snyggt med den vikningen! Toppenbetyg som alltid! =9

    Kramen

  4. Lika vackert som vanligt när du skapar något.
    Hoppas tiden nu går fort till träffen längtar så efter dig och träffen.
    Ha det bäst vännen och var rädd om dig.

    Kram kram Louise

  5. Helt underbart kort. Var har du fått tag i den ursöta swirlsen?

    Kram

  6. Vilken underbar stämpel,
    jätte fint kort
    Kram Elin

  7. Eva

    Tack för beskrivningen på vikningen, den måste jag testa!
    Kortet är ljuvligt och otroligt fina färger. Stämpeln är även min favorit, blir sugen nu på att börja, men än har jag inte gjort ett enda julkort.
    Du frågade i min blogg om det går att beställa ett kakfat till Västerviksträffen och det går alldeles utmärkt. I bloggen hittar du min emejl, skriv gärna några rader om hur du vill att fatet ska se ut, så kan jag göra några olika så du kan välja.
    Ha en fin vecka
    kram Eva

  8. Mia

    Eva du är SUPER.
    Jag tror inte du behöver vara nervös för din färgläggning …

  9. Ljuvligt julkort Eva, du är jätte duktig med färgläggningen, så det
    kommer att gå som en dans.
    Tack för att du inspirerade mig att vara med i Bildmålarnas utmaning
    trots att jag bara har två stycken S från BM, i bland måste man bara se något
    fint och då kommer inspirationen 🙂
    Må så gott!
    Många Kramar Ann-Charlotte

  10. Ljuvliga kort, både i det här inlägget och i det förra! Vackra färger och välarbetat.

  11. What a beautiful card. The gatefold looks great. Tilda has been coloured so pretty…Thanks for joining and sharing with us at MDUC this week hugs from Bron 🙂

  12. What a beautiful card! Your colouring is so soft and pretty and those white flowers are stunning 🙂

    Thanks for joining us at Magnolia Down Under for the Fancy Fold Challenge!

    Sharon x

  13. Åh, vilket fint kort du gjort!! Vikningen är superläcker- och stämpeln är jag väldigt förtjust i. Varje gång jag ser den tänker jag att jag denna måste inhandlas. SÅ fin till julkorten!

    Längesen jag kikade in här nu- och jag ser ju att du gjort en massa fint som är väl värt att spana in. 🙂
    Hoppas du har det bra!

    Kram♥

Kommentera

