Ett kort…..

Hejsan!!!

Vad har hänt??? Jag känner att inspirationen sinar, hjälp mig komma igång igen……… någon!!!!

Har i alla gjort ett kort idag som är till  Just Magnolia´s utmaning där man skulle följa en skiss. Har spegelvänt den och gjort min alldeles egen tolkning……

Maja Design papper och så ett underbart sött rutigt bomullsband, en utklippt fjäril får tillsammans med rosor pryda kortet. Stämpeln fick jag låna av min goá vän Louise då de var här hos mig på pysselträff.

Motivet färglagt med distresser.

Detta kortet ska jag ge till min älskade dotter som fyller år idag. Jag ska baka en krisptårta till henne nu på förmiddagen då hon önskade sig lite hjälp med det. Stort grattis till min tjej.

Nu alla goá scrappvänner, har du något tips när du får idé torka, ny vikning, en utmaning………… något…….. hjälp mig då. Jag hoppas vi ses snart igen, jag har ju flera saker jag måste få färdigt i veckan så det känns ganska aktuellt att inspirationen kommer åter.

Ha det gott…….

10 kommentarer

Filed under Kort, Magnolia kort

10 responses to “Ett kort…..

  1. Jag tror det är värmen som tagit kol på all inspiration….hos mej är det så ialaf!! Men det här kortet är ju hur tokfint som helst min vän,så inte sitter din pysseltorka såååå långt bort inte!! =) jag ska klura ut nåt spännande om jag kan…hm….får fundera tills jag kommer hem ikväll =)

    Kram kram

  2. Såå läckert ditt kort bidde!
    Har tyvärr inga bra tips på hur man kickar igång inspirationen…då min pysseltorka beror på allt för mycket stress och tidbrist 😀
    Jag brukar utgå ifrån det uppdrag jag ska göra och spååna idéer, en stämpel eller papper kan trigga igång min skaparlust

    Ha det gött och jag hoppas du hittar din inspiration ❤
    Kraaam C

  3. Åh, ditt kort är alldeles underbart!!
    Stämpeln och bandet är ju superfina också.
    Känner igen det där med scrapblocken. Jag brukar ofta surfa runt efter inspiration…Men ännu mer då inspirationen tryter. Att jobba efter skiss funkar också ofta då. Eller så bara pausa lite. Men det är ju inte så lätt när man har projekt på gång, såklart…
    Önskar dig lycka till i alla fall. 🙂
    Ha det gott!
    Kram.

  4. Hej Eva!
    Underbart kort du gjort till din dotter, din färgläggning är super snygg!
    När man känner lusten för att skapa tryta, brukar jag gör något helt annat
    en eller två dagar, bara för att få rensa hjärnan.
    Ibland tar jag fram mina gammla scraptidningar för att
    få idéer eller surfar runt och besöker alla möjliga bloggar.
    Jag kan känna mig lite kluven när det är fint väder ute och jag sitter inne
    och pysslar, då tappar vi nog lätt lusten lite till mans 😉
    Förstår att det är jobbigt, helst när du har beställningar på gång.
    Kanske kan du bjuda hem någon pysselvän som kan inspirera dig…
    Ha det bäst och oroa dig inte, lusten kommer tillbaka 😉
    Många Goa Kramar
    Ann-Charlotte

  5. Så jätte fint,
    Älskar det pappret du har använt,
    Kram Elin

  6. Eva

    Jag blir ju inte förvånad över att du skapat ett jättevackert kort till, mer förvånad över att du kreativa människa saknar inspiration. Nästan lite skönt att höra att även proffsiga du kan göra det:) Jag tycker att jag tappar och saknar den när jag är trött och sliten, då orkar jag liksom inte ens scrappa……men som väl är återvänder ju både lust och ork när kroppen och själen kommer i ro igen.
    Den kommer ska du se….
    Ha det gott ändå
    hälsar Eva

  7. Underbart kort. Bara älskar hur du får till alla dina stämpel motiv i så ljusa härliga färger.
    Men du är en mästare på att färglägga och det vet du redan.
    Din egen gjorda löv är också bedårande vackra.
    Hälsa din dotter och gratta från oss alla.
    Många Kramar Louise

  8. Åh, vilket superfint kort!! Märks inte att du tappat inspirationen.
    Hoppas att du snart finner den igen!

  9. Så flott kort du har laget!
    Nydelig malt motiv og fine detaljer.
    Takk for at du deltar hos JM/HS denne uken.
    Anne

  10. Underbart kort , ljuvliga färger du är verkligen duktig på det här med färgläggning , proffs………………med andra ord

    //anneli

Kommentera

