Jag tränar på att färglägga………

Hejsan!!!

Jag tränar färgläggning med COPIC ciao, det är super roligt, har med dessa pennor hittat ett alternativ till min färgläggning med distresser och MCP-tekniken. Mia på Hobbyhärvan har tagit hem ett helt ställ med  COPIC ciao och just nu så har hon ett kanonerbjudande på dessa. HÄR kan du läsa mer om det.

Jag fick frågan av Mia att testa pennorna och blev ju jätteglad för det, har kikat runt på massor av you tube klipp och informations sidor om dessa pennor, det är ju en speciell teknik att måla med dem så här har det tränats och knycklats papper ska ni veta. En kvinna som jag hälsat på ofta för att hitta tips är Susanne J Dean som har flera klipp och videos på sin blogg och you tube där man kan se hur man färglägger med COPIC ciao.

 Kommer idag visa några motiv som jag färglagt och är riktigt nöjd med, vill du kika närmare på dem kommer de finnas i butiken hos Mia….. nu kommer det ett gäng med bilder…….

Det är faktiskt inte lätt men superkul, gillar extra mycket att den ena sidan av pennan har en ”pensel” då det liknar att färglägga med distresser lite. Har inte så många färger ännu men flera kommer definitivt att inhandlas, just nu består min samling av 15 pennor och 1 blender. Man kan säga att jag valde rosa toner ganska tidigt för jag tror det är den färgen som jag använder mest…….. eller…….

 Hoppas nu  ni blivit lite nyfikna  och fått lite inspiration på att testa dessa pennor och ett bra erbjudande hittar ni just nu hos Mia på Hobbyhärvan.

Ha det gott alla goá vänner så ses vi snart igen…….

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Dt-Alster, Hobbyhärvan

6 responses to “Jag tränar på att färglägga………

  1. Meeeen hej å hå……du är ju proffs på vad du än tar dej för du vännen!!! Ursnyggt målat!! JAG VILL OXÅ HAAAAAA COPICS!!! =)
    Tänk att ”måste ha” listan den varken krymper el känns mindre bara för att man handlar nåt som redan står på den…..man hinner ju inte handla i takt med hur den fylls på!!! =)

    Kram till dej vännen

  2. Eva

    Behöver du träna på att måla…som liksom har det i fingertopparna, då vågar jag inte ens tänka tanken att jag ska testa.
    Superfina motiv!
    Ha de
    hälsar Eva

  3. Men usch så jäckla äckligt snyggt. Nu gillar jag dig ännu mindre ju;) Sjutton att du ska vara så förbaskat bra på allt (fast det gillar jag ju men det säger jag inte)

    Kram kram

  4. Wow- ser ju direkt att du är en stjärna på att färglägga (också)!
    Det ser mycket bra ut- och jag förstår att du gillar dem, då resultatet blivit så bra. 🙂
    Har bara testat såna pennor en gång- och jag måste säga att för mig fungerade det inte riktigt. Tyckte de kändes mycket mer komplicerade än ProMarkers. Men men, det är ett par år sen nu- kanske skulle det kännas annorlunda ifall jag provade dem idag. (Och i ärlighetens namn så gav jag nog upp rätt snabbt, då jag inte fick det resultat jag ville ha på en gång, hehe). Sen använder jag mina akvarellpennor och vattenpensel nästan mer ofta nu. Fast det där är ju en smaksak. Brukar även blanda det med ProMarkers. Har testat på MCP med- och det var ju kul det också! 😀

    Mycket vackert blev det för dig i alla fall!
    Hoppas ni får en bra kalasdag i morgon!
    Kram!

  5. Du är ju super duktig på att färglägga,
    vill gärna lära mig, är inte så duktig.
    Kram Elin

  6. Åhh vist är de roliga 🙂 Är själv jättenöjd med de som jag köpte för ett tag sedan. Har bara inte hunnit använda dem så mycket än, så jag har inte riktigt fått in rätta tekniken.
    Dina motiv mycket snygga. Syns inte att du är nybörjare med dessa pennor.
    Kram Sofie

Kommentera

