Bröllopskort…….

Hejsan!!!

 Fick en beställning på ett bröllopskort som jag tänkte visa er idag. Basen är ett vitt cardstock och mönster papper från Pion Design. Pappren är så fina så det är nästan synd att skära sönder. Just detta papper heter -Fågelsång- ur serien Minnenas Ateljé.

Har gjort kortet med en bas på 14*28 och sedan bigat vid 7 och 21 och därefter ett ”skärp” som man har runt kortet. Texten (Vivaldi) har jag skrivit ut från datorn och sedan chalkat runt kanterna. Nu en liten närbild på själva dekorationen……

…….. och så en baksida……

Materialet hittar du hos Hobbyhärvan.

Det var allt från mig idag och så hoppas jag vi ses snart igen………

12 kommentarer

Filed under Allmänt, Bröllop, Kort

12 responses to “Bröllopskort…….

  1. Mia

    Är du klok eller !?!?! Guuud, vad snyggt.

  2. Oh, sååå vackert. Tusen tack för fin inspiration. Ska göra ett bröllopskort jag också snart och det kanske blir en liftning av en del av kortet. Gillar speciellt bandet runt kortet, supersnyggt.
    Kram Petra

  3. Skitläckert, med dem pappren så behövs det verkligen inte mycket och kanonidé med bandet runt om.

  4. Åhhhhhh jag smälter ju som smör………det här är ju helt galet fint Eva!! Och jag kan bara hålla med,dom papprena kan man nästan inte skära i alls!! =) Så snyggt och stilrent och helt underbart dekorerat!! LÖVLY!!

    Kram till dej

  5. Men du är ju helt makalös på att skapa den ena alstret efter det andra. Då får till det på bästa sätt och din dekoration med blomorna och sen andvända små spill bitar av pappret var ju en kanon idè.
    Som jag sa i helgen du skule ha en egen konstnärs ataljé så alla fick njuta av dina vackra alster.
    Ha det så bra min vän.
    Kramar i massor och lite till
    Louise

  6. Eva

    Tycker precis som du när det gäller dessa vackra papper, man vill absolut att de ska komma till sin rätt. Tack för tipset med bandet runt, det gillade jag och måste förstås testa.
    Jag höll på att glömma ….kortet är sååå vackert och stilrent. Kommer självklart att beundras av många på brudparets presentbord.
    Kvällshälsningar Eva

  7. Helt fantastiskt,
    Synd att jag inte titta in lite tidigare, har suttit en bra stund med ett bröllops kort,
    tog en bra stund innan jag kom på nått.
    Kram Elin

  8. Härligt ljuvligt bröllopskort, underbara papper och såå fint dekorerat.
    Ha det riktigt gott!
    Kramizar

  9. 😮 ååååh så himla, himla vackert! Du är såååå duktig å inspirerande! 🙂 Håller med papprena är riktigt fina! 🙂
    kram på dig!

  10. Wow- det är supersnyggt!! Urfint papper- och så snyggt dekorerat!

    Önskar dig en fin kväll. 🙂
    Kram!

  11. har liftat detta underbara kort och mixat lite men det är ännu inte helt klart. fattas lite saker som jag vill ha på som jag nu har beställt från hobby och hantverk.
    har ju några som ska gifta sig nu i pingst så det kommer passa perfekt.

    Kram

  12. blenda

    hej jag undrar hur mkt du tar för 1 kort 🙂 och om du tar stora beställningar

Kommentera

