En tandlös tjej…..

Hejsan!!!

Håll i er nu för nu kommer det ytterligare en Lo. Hittade en skisstävling  hos Scraplagret där de firar NSD -National Scrapbooking Day-. Vinsten är nästa månads Kit Club-paket och hur det ser ut hittar du här, vem vill inte vinna det superfina kitet???  Tävlingen är att man skulle göra en tolkning av Pernilla´s superfina skiss och så här ser den ut…….

Detta var en skiss som föll mig i smaken som handen i handsken så jag följde den ganska exakt.

Ett foto på min lilla tjej när hon hade tappat sina framtänderna. Papper från PinkPaislee – Butterfly Garden-, glimmer mist i guld, chalkade kanter, halvpärlor, tags med fransgarn……

En egengjord blomma som jag dekorerat med en fin brad samt två blad i metall………

Broderat tandlös med moulinégarn, var ju inte det lättaste i papper men jag är nöjd. Fick idén när jag sydde stygnen i hörnet….. och så blir det en bild till på den fina spetsen och rosbandet………

Sista dag att lämna in sitt bidrag till tävlingen är 15 maj 23:59. Ta dig en titt in i Scraplagret´s blogg och känn dig inspireras av deras duktiga Dt-tjejer.

Veckan som kommer blir nog lite lugnare med uppdateringar, kan ju inte hålla på så här hela tiden………… hihi….. men man måste ju passa på när man har inspirationen……… och jag hoppas ju ni tycker att det är lika kul som jag…. om en liten stund så blir det lite kaffe på altanen i solen, så gott……….

Sist men inte minst vill jag tacka er alla goá läsare för värmande kommentarer, det förgyller dagen lite extra……. pssst…….. vi ses snart igen…….

13 kommentarer

Filed under Lo´s, Utmaningar

13 responses to “En tandlös tjej…..

  1. men vem i hela friden skulle kunna tröttna på dina inlägg……pytt!! Inte jag inte!! =)
    LO:n är ju helt makalöst fin och broderat….??!! Jösses människa vad hittar på! URSNYGGT!
    Kram i solen

  2. Åh, WOW- vad fin!! Tokgillar de broderade bokstäverna! Vilket jobb!!!
    Helt underbar layout!

    Kram!

  3. Vilken härlig effekt det blev med broderiet. Mums för nya idéer. Dessutom har du fått så snygg färgstämmighet (nytt ord?) på hela alltet.
    Blir allt lite avundsjuk, då min inspiration har tagit lite semester men SNART, hoppas jag….
    Kram

  4. Jättte fint
    visst är ser det mysigt ut när dom är tandlösa
    Kram Elin

  5. Mia

    Ojjj, Eva . Helt enkelt super.

  6. Lääckert!!!
    Det gäller att skapa medans man har inspiration…hihiii – din tycks vara på topp just nu för hiimmel såå många snygga alster du fått till ❤
    Kraaam C

  7. Githan

    Vad fint Eva. Och vilken söt liten tandlös gumma :)) Kram!

  8. Hej Eva!
    Ojj Ojj Oj vad mycket fint du gjort sedan sist jag
    var inne! Har faktiskt varit inne och lämnat
    kommentarer, men de verkar inte kommit med,
    antagligen har jag gjort något fel :-)) gillar din tandlös tjej,
    och körsbär i blom är helt ljuvlig…
    Jag hoppas du sett mitt tack för att du vill fira 1 årsjubileum med
    mig, försökte hitta min kommentar men ??? Hii Hii jag får skylla
    på värmen och stigande ålder!
    Må så gott i veckan! / Kramar Ann-Charlotte

  9. Otroligt snyggt och välarbetat! Gillar speciellt den egengjorda blomman och sömnaden.
    Tack för gullig kommentar i min blogg!
    Kram!

  10. Eva

    Helt ljuvlig den här skapelsen också!
    Gillar färgerna, det är du ju mästare på att komponera. Sen gillar jag blommorna och givetvis texten! Fotot är ett sånt där härligt som man bara kan få på barn!
    Kram Eva
    ps Glad att du gillade innehållet i kuvertet, det är du värd eftersom du är en generös scrappare, som delar med dig av dina tips och idéer.

  11. Vilken underbar LO. Fotot är härligt och hamnar verkligen i fokus och som alla andra gillar jag de broderade bokstäverna.
    kram Inger

  12. Wow!! Sååå läcker, Eva!! Gillar verkligen de sydda detaljerna!!

    Ha en superhärlig helg!!
    Kram
    L

  13. Åh va fint det blev med det broderade!

Kommentera

