Riktigt mycket rosa…….

Hejsan!!!

Jag blir ibland så sugen att vara med på utmaningar men vips när väl mitt bidrag är klart….. ja då har sista inlämningsdagen varit. Ville denna gången var ute i riktigt god tid och faktum är att jag redan hunnit göra ett kort till maj månads utmaning hos Svensk Scrapbooking. Man skulle göra ett kort eller Lo efter en skiss som Dilorf har gjort mitt val blev i första hand ett kort……..

Så här ser skissen ut….

………… och så här blev mitt kort……… tycker jag följt skissen ganska slaviskt……

Tre Magnolia stämplar målade med Distresser på 225 g akvarellpapper. Mönsterpapper från Inkido, lite fransgarn och halvpärlor samt små skumbokstäver får dekorera kortet tillsammans med de tre små cirklarna.

En liten närbild på fjärilen som är uppiffad med hologram. (Ett tips från PiaPuma som jag tycker blir så snyggt)

Insidan har jag också dekorerat för att jag ska kunna skriva en liten hälsning och naturligtvis så finns mina utstansade fjärilar med……..

Nu när jag hunnit göra ett kort redan till denna tävling så hoppas jag att jag hinner med att göra en Lo efter samma skiss också, maj månad är ju trots allt ganska lång………

Önskar er alla en skön helg och hoppas vi får lite värme att njuta av, massor massor med………

9 kommentarer

Filed under Kort, Magnolia kort, Utmaningar

9 responses to “Riktigt mycket rosa…….

  1. Hihi, vad skönt att höra att det inte bara är jag som har svårt att hänga med på utmaningar. 😉
    Det är så lätt att tänka att ”den här gången ska jag vara med”- men oj, vad tiden går fort ibland. 😀
    Ett ruggigt snyggt kort har du fått till i alla fall! Så söta stämplar- och vilken fin insida!!

    Kram och trevlig helg till dig med.

  2. Synd att du inte han in med det i tid. Men tur för dom andra för då hade du vunnit. Så fint och gulligt du har gjort det.
    Trevlig helg vännen.
    Kram Louise

  3. Sååå fint kort! Härliga stämplar. Hoppas du får en härlig helg,
    kram K. 🙂

  4. Oooh ett så fint och välarbetat kort. Det kan aldrig bli för mycket av rosa!!
    Lycka till i tävlingen, håller tummarna.
    Kraaam

  5. Super fint!!
    Helt underbart
    Kram Elin

  6. SUPERFIN tolkning av skissen kära du….och häääärliga färger!! Snygg effekt med hologramsfjärilen minsann,det måste man ju prova nån dag…..hi hi

    Kram kram till dej

  7. Härligt kort Eva och kul att se att du skaffat lite hologramembossing nu äntligen;)
    Ses snart igen;)

    Kram

  8. Eva

    Jag säger som Louise, synd att du inte hann delta, men tur för de andra.
    Så fränt att bryta motiven och bara ta med huvudet på Tildorna. Du är ju så himla duktig på att färglägga med distresserna, det blir sååå snyggt, men jag tycker det är svårt.
    Ha en skön helg
    hälsar Eva

  9. Anneli Mellstrand

    Super fint kort , gillade som du gjort med att bara ta med huvuden ,,,

    Ha en skön helg
    //anneli

Kommentera

