Födelsedagskalas……

Hejsan!!!

Hipp hipp hurra för våran Amanda idag….

Idag så firar vi våran härligt spralliga tjej Amanda som fyller 12 år. Det är ju inte klokt, har jag också blivit så stor, hmm….. ja så är det nog.

Så igår när jag var ledig då bakade jag fem sorters kakor och idag på morgonen blir det att baka tårtan….. krisptårta…… den är helt galet god. Mums!!! Amanda beställde även vaniljbullar så det blir det, nygräddade och precis färska när gästerna kommer…

Dagen till ära har jag gjort en liten ask till henne där det kommer ligga ett fint smycke. På askens lock har jag gjort ett stafflikort, det ser ni lite längre ned i inlägget för nu kommer det en rad med bilder……

Stämpel från Bildmålarna (från månadskitet i februari/mars) målad med distress ink. på 225 g  akvarellpapper. Mönsterpapper från 3ndy papir -Soft-.

…. och nu kortet när det är ”öppet”……

Jag har använt mig av dies från Nellie Snellen både bakom motivet och till ovalen där jag ska skriva min text. Ett supergulligt rutigt bomullsband fick dekorera asken tillsammans med två gardenior och hjärtpins. Materialet jag använt hittar du hos Hobbyhärvan. Missade du bok-asken jag visade igår inne hos Hobbyhärvan ta och kika in på den idag….. tror jag hamnat i ett ”ask-stim”……

Nu ska jag förbereda för kalaset så allt är fixt och färdigt när gästerna kommer……. nu vill jag bara önska er en trevlig helg så hoppas jag att vi ses snart igen…..

 

 

10 kommentarer

Filed under Alter, Bildmålarna, Kort

10 responses to “Födelsedagskalas……

  1. Oh så ljuvligt vacker, sööt stämpel och fina färger till en liten tjeja, som blivit stor! Häftigt med stafflivikningen på själva asken. Du har lyckats super med Amanadas ask och så glad hon ska bli när hon öppnar den.
    Så duktig du är med att baka Eva. Blir riktigt avis, jag törs inte baka en massa för då äter jag upp det själv och det är inte bra för min figur:).
    Kram o ha en härlig dag tillsammans med släkt o vänner o födelsedagsbarnet.
    Petra

  2. Wow, vilken fin ask- och vad läckert med stafflikortet som sitter fast! Stämpeln var ju hur söt som helst. 🙂
    Det här var en kul ide’ som tål att testas. Vad kul att du kommit in i ett ”askstim”. 😀 Det blir ju så fint- och snacka om fina presenter!
    Jag har också gjort ett kort till en lika gammal tjej i veckan. Du kan se det i min blogg, om du vill.
    Grattis till din dotter på födelsedagen!
    Hoppas ni får ett trevligt kalas.

    Kram!

  3. Fortsätt du att ha ett askstim för det är en ren fröjd att se dina askar vettja…..=)
    Tack goaste du för dina uppmuntrande kommentarer och jag lovar att det va din hjärngympa som fick igång mej,jag har även tagit mej an en kaffe/tekanna nu……men jösses vilket pillprojekt!! =)

    ha en bra dag
    Kramen

  4. Underbar och grattis till stortjejen nu. Vi ses snart;)
    Kram

  5. Mums vad gott det lät med allt fika! Vilket fint kort/ask du gjort till din dotter, hon måste ha blivit jätteglad. Kul med kortvikningen uppepå asken, det blev jag sugen på att prova!
    Ha en trevlig kalas lördag!

  6. Visst blir de ”små” stora helt plötsligt?
    Hoppas din tjejs kalas blev lyckat, borde det blivit med allt läckert du tänkt baka och med den så gulliga asken. Jättefin.
    Spännande med stafflikortet i form av en trekant. Nyhet för mig = sugen på att testa, förstås….
    Ha det jättebra.
    Kram

  7. Hej vännen
    Saknat dig så i helgen. Men vet ju att vi träffas snart i allafall.
    Ser att du har gjort en jätte fint födelsedags pressent till Amanda. Du får krama henne från oss så jätte mycket.
    Många Kramar Louise

  8. Vilken härlig ask du har gjort och med ett kort på! Jag tycker också det är sååå kul att göra askar. Har gjort tre stora nu på kort tid, av ett helt cardstock. Den sista ska min syster få. Hon har nyss blivit mamma och då tänkte jag köpa ett babyplagg att lägga i asken. Tack för din omtanke, den värmer!! Ha det gott. Kramar från mig

  9. Helt underbara askar du gjort, den till din dotter måste blev helt säkert en succe, så jätte gullig och fiffigt med staffli kortet fastsatt på locket, och så var den ju roooosa oxå! ;-)))
    Ha det bäst! / Kramar

  10. Hej vännen

    Du har en sak i min blogg att hämta.
    Kram Louise

Kommentera

