Söndags pyssel……..

Hej hej….

Nu var det riktigt länge sedan, usch vilken bloggare jag är……. men som jag sagt tidigare så har jag liksom inte tiden på min sida. Nu i helgen har jag äntligen fått lite tid för mig själv och har kunnat sitta och pyssla lite, det är så skönt och avslappnande att få sitta lite i lugn och ro vid sitt kaos-skrivbord, pilla på de ny inköpta pappren och stämplarna. Jag har gjort några Dt-alster också och det känns så bra, dem får ni naturligtvis se lite senare.

Nu över till dagens kort som är ett kort utan motivstämplar, ganska ovanligt för att vara gjort utav mig, men ibland är det kul att göra dem också. Har använt det ljuvliga pappret från PION-design -Viol- ur serien Sagan om våren. Övirga dekorationer är blommor från Prima Marketing, sidenband, spetsband, dies från Nellie Snellen samt textstämpeln från Inkido.

Ni får ha överseende med att jag satt fast papper istället för pengar under det lilla ”bältet”, plånboken var tom när jag skulle fota……. ja, jag sa ju att jag handlat pysselsaker…….. och ni vet ju hur det ser ut i plånboken då…….

Åååå så en liten närbild på de söta blommorna och den superfina spetsen.

På onsdag får ni hålla utkik här igen eller hos Hobbyhärvan för då visar jag er ett nytt Dt-alster, kan ni tänka er det är ett annorlunda vintage kort………

Ha nu en riktigt skön fortsättning på söndagen så ses vi snart igen och tills dess……… massor massor……..

9 kommentarer

Filed under Allmänt, Kort

9 responses to “Söndags pyssel……..

  1. Wow!! Är så avis på alla som kan få till fina kort utan motiv – det är jag kass på… Men det här var superfint och så härliga färgertoner….
    Ska bli spännande att se vad för DT-alster du hittat på under helgen…
    Kramis
    Linda

  2. Å, wow vilket läckert kort!! Blir mer och mer förtjust i de där papperen, då jag sett dem lite varstans nu. SÅ snygga!!

    Hihi, fnissade faktiskt högt åt din kommentar ”plånboken var tom- jag sa ju att jag handlat pysselsaker”. 😉

    Du är en stjärna!

    Kram på dig.

  3. så vackert kort. Du har fått till det på ett perfekt sätt med papper och dekorationer. Du är så duktig.
    Tack för den trevlig prat stunden i dag.
    Ha det gott och var rädd om dig/er tills vi syns nästa månad.
    Kram Louise

  4. Oj vilket snyggt kort!
    Härligt mer alla blommor.
    Kram Elin

  5. Underbart fint kort och så galet fina papper…..en ursnygg variant på ”mappekort” som jag tycker är ett sjukt roligt ord …hi hi!! Stilrent och precis så snyggt som ett kort kan bli…..härligt!!
    Jag ska se om jag kan skaka fram nåt vettigt ang Gableboxen. =)

    Kramen

  6. Jätte vackert kort!

    KRAM SUSY

  7. Här kommer ialaf vart du kan hitta en mall till den,tror den ska va utskriftsvänlig??!! =)

    Hör bara av dej om det är något mer du funderar över!!
    Kram Maritha

  8. Väldigt snyggt och välarbetat kort!
    Fina papper som passar bra ihop med dekos och stämpel.

  9. |Linda|

    Vilket fint kort du har gjort!

Kommentera

