Inte riktigt jag…….

Hejsan!!!

Alla gör så himla fina kort med dessa söta vintagebilder, jag själv har så svårt för att få till det med dessa men idag kände jag mig så inspirerad efter jag varit och hälsat på hos  min Dt-kollega Monica och Anneli, så nu var det dags att prova själv. Här kommer resultatet av två kort som blivit gjorda nu i eftermiddag…….

Papper till båda korten är från Inkido´s senaste kollektion -Forever- där jag använt både framsidorna och baksidorna. De är helt ljuvliga. Textstämplar från Tingtura. Papper och övrigt material hittar ni hos Hobbyhärvan.

Nu över till korten……..

 

Här skymtar man den dekorerade insidan, gjord med papper ur samma serie. Jag var ju naturligtvis tvungen att göra ett i rosa också……….

Här ser ni också hur jag använt pappret till insidan och även satt organzaband i två av hörnen. Kunde inte fota insidorna helt för jag hade duttat på pearlmaker precis innan jag skulle fotografera. Har ju inte tid att vänta på att det ska torka………

Ja…… detta är ju inte riktigt min grej med vintagebilderna men det var väldigt roligt att utmana sig själv och jag känner mig nöjd med resultatet. Det gick lite fortare än när man ska färglägga sina motiv innan……

Önskar er alla en fortsatt skön söndagkväll och en härlig vecka. Kika in på tisdag för då visar jag en Dt-Lo för Hobbyhärvan. Hoppas vi ses…………

11 kommentarer

Filed under Allmänt, Kort

11 responses to “Inte riktigt jag…….

  1. Meen, så du pratar… Klart du lyckades med vintagebilder du också!!
    Gillar de båda. De där blå blommorna är så vansinnigt dekorativa. De gillar jag också mycket. 🙂

    Ha en fin fortsatt kväll- och en bra start på veckan.

    Kram!

  2. Tack för besöket i min blogg! Vilka otroligt fina alster du gör och de här korten blev ju jättefina.
    Ha en underbar vecka!

  3. Nog har du lyckats, igen!
    Så himla fint det blev. Verkligen ursöta kort.
    Stor kram från Monica

  4. Mia

    Supersöta, Eva !

  5. Tycker du klarar de här vintage-bilderna bättre än jag 😀
    Dina kort blev som vanlig såå snygga!
    Kraaam C

  6. Hej,
    superfina kort!
    Ha en bra vecka!

  7. Men så vackra kort!!
    Det är absolut ”du”, tycker jag.

  8. Jag tycker du har lyckats jättebra. Jag gillar också att blanda vintagebilderna med papper som har lite mer ”färg” i sej sas. Den blåa bilden har du ju verkligen toppat jättesnyggt med en klockren textstämpel till kortet. Och sen gillar jag absolut så fint du gjort med organzabanden på insidan, det måste jag komma ihåg, jag är urdålig på att använd band, men jag har massor.
    Kram o ha det så gott.
    Petra

  9. Jag kan då inte hitta några fel på dessa 2 kort, du lyckas verkligen bra med vilken stil du än tar dig för tycker jag!
    Snyggt med band på insidan och PearlMakern på det blåa kortet blev urläckert!
    Själv är jag helt inne på den här stilen för tillfället, tycker det blir såååååååå vackert!
    Kram Nelle

  10. Så underbara kor!!
    Ängla motivet är så fint,
    Kul att du vill vara med i min blogcandy.
    Kram Elin

  11. Underbart ljuvliga kort….du kan ju visst!!!
    Kramizar

Kommentera

