Kort från träffen……

Hejsan!!!

Då var den här veckan gången snart också, det går så himla fort……. ibland undrar man ju, vad har jag egentligen gjort??? Enkelt: jobbat, sovit,städat, tvättat och ätit där i mellan…. ja visst är livet underbart…….

Nä, jag ska inte gnälla jag har ju faktiskt pysslat också och träffat väninnor, aktiviteter och mys med barnen, tagit ett par promenader i det härliga vår vädret samt bakat.

Idag tänkte jag visa er två kort jag gjorde förra helgen när jag var på Calmare Scrap & Hobby´s träff i Kalmar. Korten är lika men ändå olika, jag har maskat motiven till båda korten och färglagt med MCP-tekniken. Pappren jag använt kommer från Maja Design och fanns att köpa på träffen. Först ut ett kort i blå toner…..

Här har jag maskat tillsammans Magnolia gungan med Tilda från senaste kollektionen -You are so special-. För att få lite mera liv i motivet så har jag satt bladrankan på 3D kuddar.

Bilden är klickbar. Minirosor och hemgjorda blad samt hjärtpins fick pryda det lilla fältet där jag tänker skriva min lilla hälsning.

Nu över till nästa kort som går i härligt plommonlila och gröna toner. Här har jag använt samma Tilda stämpel men tillsammans med bänken.

Blommor från Petaloo -Velvet hydragenas- och hemgjorda blad, fransgarn och glitter.

En fin textstämpel som jag lånade av Louise. Ni kanske har märkt att jag är väldigt förtjust i stafflikorten, de är så otroligt roliga att göra och de går att variera i oändlighet, nu har jag fastnat för att stansa ut framkanten med min Martha Stewart stans.

Det var en jätterolig träff och jag vet att de redan håller på att planera in nästa träff som kommer vara 26-27 mars, så kul,  den måste  jag  ju bara  åka på.

Ha det gott kära vänner så ses vi snart igen………

 

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Kort, Magnolia kort

3 responses to “Kort från träffen……

  1. Bara älskar dina kort. Jag har också sett dom i verkligheten och dom är så fina.
    Å du hon sitter jätte fint på bäde bänken och gungan ;o)
    Som du redan vet är du varmt välkommen på träffen och boende har jag redan ordnat åt dig och även tjejerna så klart.
    Kram kram min vän vi hörs.
    Louise

  2. La lalallaalalla pinnen i…….. lalalal ha ha Nej jag skojar bara;)
    de är jättefina som vanligt. Hm börjar bli lite tjatig men det är ju det jag tycker:P

  3. 2 helt ljuvliga kort! Jag är fortfarande inne i en lila period och önskar jag kunde skapa mer i denna underbara färg!
    Hur i hela friden får du till maskningen så bra förresten??

    Ta hand om dig och berätta gärna din maskningshemlis snart hihi
    Kram Nelle

Kommentera

