En blomma i crepepapper….

Hejsan!!!

Idag blir det en tutorial som jag gjorde igår, satt och provade lite med crepepapper som jag har haft liggandes och så fick jag till en blomma jag ville att ni skulle får se mera av. Har sett liknande blommor gjorda av spets eller annat band men provade alltså att göra den i crepe papper och så här gick det till…….

En enkel blomma i crepepapper…… och detta är det du behöver….

Crepepapper, pyntebär, glitter, sytråd och nål samt en sax……. och lite lim förståss….

Mät till en bit på ca 30 cm och klipp sedan bort cirka en halv centimeter utmed hela längden, då blir blommans omkrets ungefär 4,5cm. Bredden på biten är då ca 4 cm.

Vik utmed hela biten vid 1,5 cm och börja sedan tråckla i linjen……

Knyt och dra sedan ihop hela delen så att det ser ut så här…

Veckla ut blomman…..

När du är nöjd med utseendet så är det bara att sticka ned pyntebäret i hålet och sätta lite piff på blomman med lite glitter. Man kan ju naturligtvis chalka och använda mister av olika färger för att göra blomman så att den passar just ditt alster och din egen stil. Så här blev mina blommor när de var färdiga…….

Fotograferingen är väl inte den bästa men det får ni på köpet….hihii….Hoppas nu att  du gillade det här lilla tipset och gör du egna blommor så visa mig gärna, det är alltid kul att se hur andra gör och använder sina blommor.

Tills vi ses igen så önskar jag er en härlig helg……..

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Tips

10 responses to “En blomma i crepepapper….

  1. Pia Puma

    Gud så läckra de blev. Kanonläckert Eva;)

  2. Wow- de här gillar jag! Tack för tipset!!

    Önskar dig en trevlig helg och skickar stora kramen! 🙂

  3. Kanon snygga. Du är så påhittig. Snart syns vi vännen.
    Kram

  4. Så himla söta. Dessa måste jag bara testa.
    Tackar för det fina tipset.
    Ha en bra helg.

  5. Åhhh, så läckra!! Det måste jag testa någon gång!!

    Kram
    Linda

  6. Sååå fina blommor! 🙂 Måste testas när jag hittar sånt papper …Varjag nu har lagt det.. 😮 Hoppas allt är bra?! kram kram!

  7. Vilka läckra blommor! Jag letade just efter crepepapper sist jag var till Panduro, men det fanns inget…

  8. Vilka läckra blommor, tack för det fina tipset!
    Roligt att du tyckte om mitt blogginlägg hos ScrapLyckan 🙂
    Ha en fortsatt härlig vecka!
    Kram

  9. Tack för din söta kommentar!! Denna blomma var också rolig, verkar lätt att göra. Måste leta crepepapper… ha det gott! Kramen

Kommentera

