En liten julklapp…….

Hejsan!!!

Åååå så härligt……. ett par dagars ledighet att bara göra lite som man vill, jag har i och för sig haft en hel del måsten på listan  men ändå skönt att känna att man är ledig.

Mamma ville att jag skulle göra ett dekorerat ljus till hennes väninna  i julklapp och  det tänker jag visa er idag. Jag blev sugen på att göra ett utan motiv så det fick det bli, jag gjorde istället en liten tändsticksask i samma papperserie.

Pappren kommer från Maja Design ur serien – Fröjdefull Jul- och stämpeln – Mimosa visar vägen- från Bildmålarna. Annat material som jag använt är spets, sidenband i två olika bredder, bär, gardeniablomma och utstansade snöflingor med Snow marker-pennan på för 3D effekt, hemgjorda gröna blad. Motivet är färglagt med MCP-tekniken.

Nu kommer lite detaljbilder….

En läcker korsettsnörning i ”ryggen” på ljuset…

Det var allt från mig idag men det kommer snart mera, såg idag att det inte är långt kvar till 10000 besök i den här bloggen och det måste jag ju fira…….. jiiipiiiieeeeeeee…..

Önskar er alla en skön helg med massor massor……..

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Alter, Bildmålarna, Dekorerade ljus

7 responses to “En liten julklapp…….

  1. Heelt underbart ljus och tändsticksask…och så har jag varit inne och tittat på din Lucka 24-LO . Duu den gick inte av för hackor och sicken bra-ig idé att använda luck-sidan till en LO (nu gav du mig inspiration till en egen LO -tack!)
    Kraaam C

  2. Wow!! Hur himla snyggt som helst!! Praktiskt att dekorationen på ljuset är avtagbar, läckert gjort!
    Skönt med ledighet… Är inte ledig alls, har bara en massa måsten och så barnen att ta hand om… Maken har dragit till fjälls och kommer inte hem förrän på onsdag…. *suck* Tänk om det kunde vara två veckor kvar till jul…

    Kram
    Linda

  3. Wow- SÅ snyggt!!
    Du är en mästare på att dekorera ljus, vet du det?!
    Lyllos din mammas vän som får detta!

    Jaa, visst är det gött med helg! 🙂

    Önskar dig en trevlig sådan.
    Kram.

  4. Mia

    Ojjj, vad fint och vilka härliga färger. Snyggt, Eva.
    Ha det så skönt nu när du är ledig.

  5. Vilken ljuvlig present. Man tycker bara det är synd att behöva ta bort dekorationen om man tänder ljuset, haha.
    Hoppas du får en bra fjärde advent.
    Kram Elzie

  6. madebym

    Sååååååå fint! Maja Designs julpapper är mina favoriter just nu!

  7. Githan

    Ja, det är verkligen jättefint, ljuset och tändsticksasken 🙂 Det (liknande) blir en jättefin present till värdparet på julafton. Kram!

Kommentera

