Ett julkort…….

Hejsan!!!

Nu börjar den härliga helgen dra sig mot sitt slut och jag har nog bara hunnit hälften av vad jag skulle ha gjort, har faktiskt tagit mig tid till att bara ta det lite lugnt. Det har varit skönt……

Idag tänkte jag visa er kortet som jag har visat lite i min header. Det är den söta lilla -Mimosa lights the way- från Bildmålarna som har hamnat i fokus. Färglagt motivet med MCP-tekniken.

Pappren kommer från Maja Design. Jag har gjort kortet i en annorlunda, mycket enkel vikning. Tag ett cardstock i storleken 14*30 cm och biga vid 10 och 24 cm. När man viker upp kortet ser det ut så här…….

Här har jag dekorerat med en liten ficka där jag kan lägga en liten pengagåva eller ett presentkort. Textstämpeln är från Reprint.

Snöflingorna har jag stansat ut och använt snow marker pennan och värmepistolen så att de fått en  fin 3D effekt på sig. För övrigt har jag använt Martha Stewart´s kantstans och vitt spetsband och så ett vackert organsaband till att dekorera kortet.

Sist men inte minst så önskar jag er alla en härlig vecka och massor massor med………

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Årets julkort - 2010

2 responses to “Ett julkort…….

  1. Åhh, vilket superfint kort!!
    Har blivit SÅ förtjust i det där papperet. Kommer ett kort med det snart från mig också. 😉
    Jättefin vikning! Du har alltid så fräcka vikningar på dina kort. Snyggt!!

    Tack för snälla ord hos mig.

    Kram på dig.

  2. Hej vännen du har något att hämta i min blogg.
    Kram Louise

Kommentera

