Cd-fodral kort….

Hejsan!!!

Cd-fodrals kort…..

Idag tänkte jag visa en liten beskrivning på hur jag gör den här modellen av kort. Fick en förfrågan och kände att klart jag ville dela med mig av detta……. så nu kör vi……

Till halvmånen använder jag Fiskars cirkelmall.

När man gjort sin stomme i cardstock så sätter man tejp eller lim på flikarna och ser till att få dem på insidan av kortet/fodralet. Så här ser det ut precis innan jag sätter ihop fodralet.

Kortet som jag ska stoppa i fodralet gör jag i storleken 11,5*11,5cm, dekorerar det ibland med band eller andra dekorationen som inte tar någon plats eller fastnar i kanterna när man stoppar ned det.  Sedan börjar det roliga, det är dags att dekorera …. fodralet.

Till det här kortet har jag använt grön cardstock och mönstrat papper från BoBunny. Stämpeln -Noél Joy- från Sarah Kay. Ett litet tips…….. just nu har Mia  hos Hobbyhärvan ett fint erbjudande på dessa stämplar. Jag har färglagt med MCP-tekniken och använt glitter och snowmarker för fina effekter.

Textstämpeln som kommer från Reprint får pryda innerkortet. Dekorerat fodralet med vackra rosor och knoppar samt ett litet hänge. Kantstansen kommer från Martha Stewart. Jag visar er även de tidigare korten jag gjort med den här vikningen……..

Idag blev det trots allt ett ganska långt inlägg ( eller ska jag skriva många bilder ) och jag hoppas ni förstår min beskrivning av kortvikningen, annars får ni hojta till så ska vi lösa detta.  

Hoppas ni har det bra i det ruskiga vintervädret och vi ses snart igen…….

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Årets julkort - 2010, Kort, Tips

5 responses to “Cd-fodral kort….

  1. Åhh, perfekt!! Nu slipper jag klura på dina fina kort!!

    Har jag tackat för mallen på skorna? TUSEN TACK!!! Du är en pärla!

    Ha en härligt snöig vecka!
    Kram
    Linda

  2. Ännu ett jätte fint kort.
    Om man ändå kunde måla som du.
    Du är helt otrolig på att måla.
    Tror jag ska beställa en måla kurs av dig.

    Massor med Kramar Louise

  3. carina svensson

    tack roligt att du delat med dig av beskrivningen. Men vad betyder biga långsidan . Jag har precis börjat med scrapbooking så kan ej alla namn än

    • Eva

      Hej hej…
      man kan säga att biga betyder vika på ett enkelt sätt. Så vik vid de angivna måtten på långsidan.
      Annars hojta igen.
      Kram

Kommentera

