Julkort, julkort….

Hejsan!!!

Just nu har jag stort fokus på julkorten, de måste ju bli färdiga i tid. Det är faktiskt lite bra att det regnar och man får lov att sitta inne och pyssla lite. Idag tänkte jag visa två julkort med Magnolia motiv från förra årets kollektion. Jag har använt papper från Maja Design till båda men i två olika vikningar. Först ut ett stafflikort…..

Har färglagt motivet med MCP-tekniken. Textstämpeln kommer från Bildmålarna och så dekorerade jag lite enkelt med spets en gardenia och hemgjorda blad.

Nu över till kort två……. ett z-vikning´s kort….

Har fastnat för ett ”lös” glitter på burk som jag gärna tar på både på bladen och blommorna. Den här lilla Magnoliaflickan har jag färglagt med distresser. På det här kortet har jag använt den nya Spellbinders -Lacey Circles-. Tycker ni att ni sett detta kortet förut kan det bero på att jag gjorde en lift på mitt egna kort som finns några inlägg tidigare ( Rosa,rosa,rosa).

Det var allt från mig idag och jag hoppas vi ses snart igen och tills dess så önskar jag er en fortsatt skön söndag……..

med massor massor av ……….

4 kommentarer

Filed under Årets julkort - 2010, Kort, Magnolia kort

4 responses to “Julkort, julkort….

  1. Åhh, så himla läckra!! Älskar julkort…. 🙂

    Kramis
    Linda

  2. Dina julkort är helt ljuvligt vackra!
    Vikningarna är så fina också.
    Måste skärpa mig och börja använda mig av fler sådana. Det är så lätt att man (jag) fastnar i samma hela tiden. 😉

    Har precis beställt hem lite spellisar- och det ska bli så roligt att börja använda dem!
    Ha en fin kväll.
    Kram.

  3. Underbara julkort och fina vikningar. Gillar båda korten jättemycket, härliga färger och spellbinderdiesen är superfin. Jamen att lifta sitt eget kort är bra ibland, då går det lite fortare att göra ett kort när man har själva upplägget klart för sig.
    Kram o ha en bra vecka.
    Petra

  4. Kikar in på din blogg, vilka vackra kort! SB Lacey Circles är på väg hem till mig och nu blir jag jättesugen på att använda den när jag tittar på ditt fina julkort!
    Ha en bra dag!

Kommentera

