4 oktober – Kanelbullens dag….

Hejsan!!!

Mummmmmmms säger jag bara, finns det något godare än en nybakad kanelbulle med ett glas kall mjölk??? Inte mycket nej….

I fredags började Scraplyckan´s CC och jag ramlade dit av bara farten och fastnade… hihi… hittade flera roliga utmaningar och först fastnade jag för en tävling som hette snabbscrappat, man hade 30 minuter på sig att göra ett alster så det fick bli ett enkelt julkort.

Åter till kanelbullen…….

Bingobricka var en annan utmaning och jag valde en rad där det stod thickers, swirls, 1 foto, öljetter, och chalk. Här kommer nu kanelbullen in,  jag hade fotat mina goda hembakade bullar och ville göra en smarrig Lo på dem.

Basen på Lo´n är ett vitt cardstock som jag sprayat lite med glimmermist. Ett mönstrat papper från BoBunny som jag chalkat och rivit lite i kanterna, öljetter med ett smalt sidenband och två små hängen, thickersbokstäver från American Crafts, underbar spets och hemmagjorda swils.

Till swirlsen har jag  använt mig av OH-plast och pearlmaker, när de torkat och jag klippt ut dem piffade jag till dem med de lite ”guld färgade halvpärlorna” . Här kan du se en tutorial på hur man gör egna swirls.

Bara en liten bild till, fast från ett annan vinkel…… Ät nu många goda kanelbullar idag för det tänker jag i alla fall unna mig …….. mmmuuuummmmmmmssssssss…….

Ha det gott

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Kort, Lo´s, Utmaningar

7 responses to “4 oktober – Kanelbullens dag….

  1. Underbar LO. Så mumsigt vacker.
    Men så är det gjort av ett proffs med.
    Ha det gott och snart syns vi ju igen.
    Massor med Kramar till dig min vän.
    Louise

  2. Hej Eva

    Det var tag sedan jag besökte din blogg, och det är alltid lika kul titta hit du gör så mycket underbra kort man får så mycket inspiration.

    Men vilken Lo den grym, så läcker du har fått ihop det. Gillade bokstäverna du har skrivit bullar med super snygga och passade så bra ihop med bilden på bullarna, Vad har du köpt dessa för någon stans?
    Mycket snyggt med korsstygnen.

    Kraaaaaaaaam Anneli

  3. Åh, ditt snabbscrappade julkort blev jättesött.
    Och din lo- WOW!! Inte nog med att man blir sugen på bullar (har faktiskt inte ätit nån idag;-)), man blir också vääldigt pysselsugen!
    Tusen tack för din superbraiga tutorial på pärlorna- den måste jag testa!

    Kram på dig.

  4. ååå jag bara älskade din LO om bullarna! MUMS! Kortet är oxå vrålsnyggt! 🙂
    stor kram!

  5. Bull-LO:n är urläcker. Skulle vilja äta upp den.
    Kram
    Petra

  6. Åhh, vilken läcker LO!! *hihi* Ja, i två bemärkelser!! Såå härliga detaljer…

    Ha en härlig kväll och en trevlig helg!

    Kram
    Linda

  7. Jag vill bara säga! Älskar LOn med Kanelbullarna
    har tänkt på den flera gånger efter CC.

    Många Kramar Ann-Charlotte

Kommentera

