Tips – så här gör jag mina blad…

Hejsan!!!

Först av allt vill jag säga: tusen tack alla goá vänner för era  kommentarer, det värmer.

Idag tänker jag bjuda er på ett litet tips – hur jag gör mina blad som jag använt på några av mina alster.

Det här behöver du: lite olika spillbitar av gröna papper, distress ink, infärgnings verktyg, pensel, sax…

1.Vik pappret och klipp ut små halvmånar….

Därefter klipper du små vågor i kanterna så att det ser ut ungefär så här……. och det spelar ju ingen roll om de ej blir lika….

Därefter är det dags att gå på med distress ink för att få bladet i lite olika toner…..

Nu så ska du ta fram saxen igen och klippa små jack in i bladet så att det ser ut ungefär så här….

För att få mera liv i bladet så målar du med en pensel….

Jag brukar göra lite olika så att alla bladen får ett eget utseende och då brukar det se ut så här…..

Hoppas ni har orkat med hit för nu tänkte jag bara visa några bilder där jag använt mina blad…

Sååååå nu var jag färdig med det…… flera alster hittar du om du skrollar lite nedåt. Hoppas nu ni blir sugna på att göra egna blad till era kort. Har du använt mitt tips och vill visa mig vad du har gjort, skriv en kommentar och länka så tittar jag in till dig.

Det var allt från mig ikväll och jag hoppas ni haft en skön helg och tills vi ses igen önskar jag er sköna höstdagar…

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Tips

7 responses to “Tips – så här gör jag mina blad…

  1. Det var ju intressant. Måste testa det, bladen är verkligen jättefina.

  2. Åhhh, vilket bra tips!!! Måste testa!!

    Ha en härlig kväll!
    Kram
    Linda

  3. Jag trodde dina blad var köpta!
    Detta måste provas, tack snälla för dina tips.
    Kanonbra beskrivning.
    Kram Monica W

  4. ica

    Vilken bra tutorial! Detta måste jag bara testa, dina blad är ju superfina. Blir till att shoppa grön distress ink nu 🙂 Använder du flera färger eller bara ”peeled paint”?

    Kram ica

  5. Wow- jag tokgillar dina blad! Tusen tack för din tutorial! 🙂

    Kram.

  6. WOW vilka snygga blad 😀 meee lajki!

  7. Sååå fint det blir med dina blad! 🙂

Kommentera

