Just Magnolia-Skiss av Bev…

Hejsan!!!

Två dagars ledighet och solen har visat sin bästa sida. Så skönt att få sitta i värmen och bara ta det lugnt och njuta, man känner att ledigheten som närmar sig är välbehövlig. Började läsa en bok idag när vi var vid stranden och nu så har jag svårt att släppa den, måste veta vad som händer…..

I tisdags åkte A på läger med fritidsgården så det är lite tomt här hemma. Hon kommer vara borta i tio dagar, det är inte lätt för mamma det……..  jag tröstar mig med att det i alla fall går att skicka brev och kort till henne. Så därför har jag gjort detta kortet till henne….

Jag har gjort kortet efter en skiss som Bev gjort till veckans utmaningen hos Just Magonlia och den såg ut så här

Jag har kanske inte följt den slaviskt men jag gillade den och ville vara med i deras utmaning. Valde den lilla gulliga stämpeln av Tilda som ballerina och har färglagt med MCP-tekniken och dekorerat med glitter. Textstämpeln är från Tingtura och kantstansen är från Martha Stewart. Visar insidan och en liten närbild som små bilder som du kan klicka på för att få se större….

Nu så ska jag gå ner och dricka lite kaffe och äta jordgubbspaj som jag bakade förut….muuuuummmmmsss…..

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Kort, Utmaningar

7 responses to “Just Magnolia-Skiss av Bev…

  1. Bev

    Wow this is fabulous! I love your interpretation of my sketch. Thanks so much for joining JM this week x

  2. Vilket fint kort! 🙂 å vad det låter gött med jordgubbspaj! Kanske du kan skicka hit en liten bit!? 😀
    kram kram!

  3. Åhhh, vilket läckert kort!! Snyggt färglagt och fina färgkombinationer! Kan förstå att du längtar efter dottern… Själv kan jag inte vara ifrån mina pojkar någon längre stund (men de är så klart mindre: 3,5 resp snart 2 år…) och jag har lätt ångest för att börja jobba i höst…. *suck*

    Ha en riktigt härlig kväll och njut av jordgubbspajen!
    Kram
    Linda

  4. Oh vilket fint kort, gillar färgen och upplägget. Men va go du e, som gör ett kort till tösabiten när hon ska vara iväg. Ja, man saknar dem när de inte är hemma. Min yngste flyttade upp till storstan för 2 år sen. Jag grät stupalöst i 2 veckor, så fort jag tänkte på det så storgrät jag. Nu har det gått över:) men det blir alltid så tomt här hemma när ungdomarna varit här och sen åker igen. Men det dröjer väl tills din siste (a) flyttar.
    Ha en skön helg.
    Kram
    Petra

  5. Åh, vilket superfint kort du gjort till din dotter!
    Förstår att du saknar henne..

    Ja, visst är det härligt med sommar & sol!?! 🙂

    Kram på dig.

  6. Förstår att du saknar din dotter, tur att jag slipper oroa mig för sånt på ett tag 🙂
    Men du har gjort ett jättefint kort till henne som hon säkert blir glad för.
    Ha en skön sommar!
    Stor kram Sofie

  7. |Linda|

    Vilket sött kort, som din dotter säkert blir otroligt glad för! ❤

    Ha en skön sommar //Linda

Kommentera

