Stafflikort….

Hejsan!!

Imorgon börjar barnens sportlov och jag kan lova att vi saknar inte snö precis. Tänkte ta lite bilder så man verkligen kommer ihåg hur mycket snö det är just nu………och det räcker gott och väl. Jag är ledig måndag och tisdag och då tänkte vi hitta på något roligt. Vi får se vad det blir…..

Nu i helgen så har jag gjort ett kort till en liten pojke som ska heta Simon
Simon är ett mansnamn och en grekisk form av det hebreiska namnet Simeon (Schimeon) som brukar översättas med ”bönhörelse”. Det kan också ses som bildat av det grekiska ordet simos – ”uppnäsa”. I Sverige är Simon det 3:e populäraste namnet.

Det fick bli ett stafflikort då jag tycker de är så roliga att göra och har använt den lilla söta hÄngla stämpeln och textstämpeln Björnen sover.

 Här kommer lite närbilder……….

Motivet färglagt med MCP-tekniken och lite torrchalks runt om den lilla hÄngeln. Inkade kanter. Det mönstrade pappret är från Crea Motion (tror jag ska jag väl tillägga)

Ros och knoppar med ett litet fjärilshänge.

 En liten textruta för en hälsning och namnet i alfabets stickers från Making memories. Små blombrads fick bli som stopp till kortet. Nu hoppas jag bara att tjejen som beställt kortet blir nöjd…. jag håller tummar och tår för det.

Det var allt från mig idag och glöm inte kika in hos Scrapptorget imorgon för då bloggar jag där. Nu önskar jag er en fortsatt skön söndagskväll så hoppas jag vi ses snart igen….

Massor med kramar Eva

5 kommentarer

Filed under Kort

5 responses to “Stafflikort….

  1. Therese

    Kortet är jättefint! De kommer bli väldigt imponerade 🙂

  2. ica

    Jättefint kort!! Söt hängel och fint färglagd. Stafflikort är alltid snyggt! Beställaren blir säkert helnöjd 🙂

    Ha en bra vecka! Kram ica

  3. Ett väldigt vackert och väl gjort kort. Alltid lika smak fullt att se dina underbara alster.

    Om du går in till min blogg hittar du något som du får av mig.

    Ha det bäst.Kram kram Louise

  4. Fantastiskt fint kort!

    Ska bli spännande att läsa vad du skriver sen.

    Kram på dig.

  5. Hei Eva:O)
    Du har laget et herlig kort. Flotte farger, nydelig design. Det motivet er kjempe søtt, lekkert fargelagt!
    Har du hørt om Karen’s Doodles? Vi skal starte en skandinavisk utfordrings blogg, og holder DT call
    Ha en trivelig tirsdag.
    Klem, Nancy;O)

Kommentera

