Skiss hos Just Magnolia…

Hejsan!!!

Idag har jag haft en ledig dag och det har varit jätteskönt. Har gjort allt det där man ”måste” göra men jag har även gjort ett kort. Ett kort bara för att…..

Såg en härlig skiss  inne hos Just Magnolia som den här veckan är gjord av Jay Jay, det är fri tolkning  och jag blev så sugen på att vara med på den, så det fick bli ett kort efter skissen idag när jag började pyssla.

Jag har använt den lilla söta Blåbärs Tilda som jag färglagt med Distress,  jag har precis börjat prova måla med dessa färger så jag övar för fullt, men det är jättekul att måla med dem så jag kommer att fortsätta. Lite som akvarell kan jag tycka. Har maskat in en textstämpel från Inkido i bakgrunden. Pappren som är en present från Yoli kommer också från Inkido. Lite blandade blommor och ett härligt fransgarn.

Två små detaljbilder.

I det övre hörnet har jag embossat två blommor och dekorerat med ett par utstansade fjärilar. Tror att jag fått stämpeln genom någon bokklubb jag varit medlem i för längesedan.

Insidan på kortet har jag naturligtvis också dekorerat,  det är ju roligt när insidan är lika fin som utsidan eller i alla fall nästan. Här har jag använt min nya kantstans från Martha Stewart, tycker den är så fin…..

Har inte skrivit något i kortet ännu och det är bara därför jag inte bestämt vad jag ska använda det till. Många bilder blev det och jag hoppas du har orkat titta på alla. Det var allt från mig idag och jag hoppas vi ses snart igen…..

Sist men inte minst så vill jag tacka er för alla goa kommentarer ni skriver här i bloggen, de värmer så gott.

10 kommentarer

Filed under Kort

10 responses to “Skiss hos Just Magnolia…

  1. Vilket häärligt blått kort det bidde när du skapade bara för att…nån kommer och bli väldigt glad över att få det
    Ha det gott
    Kraaam C

  2. Såklart jag orkat mig igenom alla bilder 😀
    Ett fantastiskt kort du skapat!!
    Är oxå lite sugen på att testa måla med distresser, blir väldigt snyggt!

    Ha det gott vännen!
    Kram Nelle

  3. This is just stunning dear, a perfect creation, thanks for joining us at JM this week
    Hugs Jacqui x

  4. Mia

    Hej Eva
    Vad du än färglägger med så blir det jättefint, hur bär du dej åt.
    Ha dé, Mia

  5. Åååh vilket underbart fint kort! å du är juh galet duktig på att färglägga! Kollade i inlägget under här,såååå fint!!! *vill oxå* :p
    Ha det så bra!
    kram kram!

  6. Så fint kort. Jättesöt stämpel också. Usch, jag har gett mej själv mer eller mindre köpförbud ett tag framöver, men jag tror inte det håller…..
    Tycker mycket om ditt färgval på kortet och det känns så lätt och ljust och fräscht. Fint helt enkelt.
    Kram o ha en skön helg.
    Petra

  7. Så underbart kort och så söt stämpel du har färglagt det sååå snyggt , det är en ren njutning att titta runt i din blogg på alla dina vackra alster.

    Önskar dig en skön helg
    Kraaaaaaaam Anneli

  8. Mycket snyggt kort! Din färgläggning med distresser ser mycket bra ut, du är väldigt duktig på att färglägga!
    Önskar dig en trevlig lördagskväll!
    Kram Sofie

  9. Lilla07an/Maria

    HEEEJ! Springer omkring hos er allihop å säger just HEJ 🙂
    Vilket fint kort du gjort.
    /M

  10. ica

    Otroligt fint kort! Stämpeln är ju så söt också 🙂 Du är ju redan jätteduktig på att färglägga med distresser!! Håller med om att det är kul att dekorera även insidan av korten. Blir en fin helhet.

    Ha det bra! Kram kram

Kommentera

