Tränat färgläggning…..

Hejsan…

Här måste tränas en hel del…..ja, dvs inte motion utan färgläggning. Ärligt så behöver jag väl lite vanlig motion också men jag orkar inte, så det får vara för tillfället.  Tog tag i detta med att försöka måla med distesser istället och det var ju jätteroligt, men ännu så länge har jag för få färger så det ligger högt på min önskelista just nu. Det kanske räcker med tre fyra färger till så kan jag måla motiven ungefär som jag önskar. Så här blev det med de färgerna jag har just nu…

Vad tycker du??? Hur ser det ut???

Har använt 225 g akvarellpapper.  Vilket papper är bäst att använda? Först använde jag fel stämpeldyna till motiven men men….man lär sig ju av sina misstag. Har du några förslag på färger som du tycker är användbara när man målar med distress så är jag tacksam för alla tips.

Det här var ett litet snabb inlägg och jag hoppas vi ses snart igen…




3 kommentarer

Filed under Allmänt

3 responses to “Tränat färgläggning…..

  1. Såååå snyggt du färglagt dom,, vill se mer bilder… 🙂

    Tyvärr inga förslag på färger som är användbara när man målar med distress har inte målat så mycket med dem.

    Kraaaaaam anneli

  2. Riktigt snyggt!! Själv klarar jag inte riktigt av att måla med distresser… Använder Promarker när jag målar. Så jag kan inte tipsa dig om vilka färger som är bra att ha… Ha det gott!!

  3. lillnettan

    Åh, du är så duktig! Själv har jag just börjat kämpa med Promarkers och Polychromos, har lite svårt att få till det…men med lite övning så… 🙂

    Hoppas vi ses på Oscarsscrappen!
    Kram Anneth/Lillnettan

Kommentera

